Videa na výšku se čím dál častěji objevují sociálních sítích. Téměř už nás ani nepřekvapí, že většina videoobsahu např. na Facebooku je na výšku, bereme to jako samozřejmost, protože většinou projíždíme sociální sítě právě na mobilu. Dneska i velké značky a společnosti a profi videotvůrci vytvářejí videa na výšku. (A taky stále častěji dostáváme zakázky i pro videa na výšku :)).
Máme 2 možnosti – buď ořízneme video, které máme natočené na šířku nebo jej natáčíme rovnou na výšku. Hodně lidí a námi řeší, jak to prakticky vymyslet, aby to vypadalo stále dobře:
„Natočila jsem video na Youtube (na šířku), které pak chci šoupnut i na Instagram (na výšku), jak to udělat?“
Jde to. Ale nemusí to vždycky vypadat úplně dobře.
Video bude nejspíš působit jinak, než byla jeho původní myšlenka. Pokud jste si vyhráli i s pohybem kamery, kompozicí apod. tak může působit trošku zvláštně a ne tak hezky, jako v jeho širokoúhlé podobě. Proto, když už plánujete video oříznout, je dobré na to myslet už při samotném natáčení.
Mnohdy je jednodušší natáčet rovnou na výšku, zvlášť pokud plánujete video vložit na Facebook, Instagram nebo na TikTok. A pokud chcete vytvořit podobné video i na Youtube, tak jej natočte zvlášť. Diváci si na Youtube stejně většinou chodí pro jiný obsah, než na „rychlejší“ sociální sítě jako je IG nebo TT.
Chcete rozjet svůj videoobsah na sítích? Přijďte si pro tipy a motivaci na webinář zdarma: Roztoč to na sítích.
Držíme palce při natáčení :)).